3 årskontroll - 3 månaderskontroll

Ganska precis 1 månad sen ni såg ett livstecken här från mig.
Sist skrev jag om Tyras 3 årskontroll.
Igår var vi på bvc igen, men denna gång med Winston på 3 månaderskontroll.
Ja jag vet, 3 månader! Tiden går så sjukt fort!! På lördag blir min lillskit 3 månader!
 
3 månaderskontrollen innebär första vaccinationen.
Men innan sprutorna vägdes och mättes det.
6850g och 61cm lång.
Jo, nog växer han allt, vår lilla knubbis :)
Självklart åkte han ju på feber också. Vaknade med 38,5 imorse men han har bara behövt ta en alvedon och nu till kvällen visade tempen 37,7 och han var så lugn och snäll så ingen alvedon behövdes.
Han sover så gott nu i sin lilla korg.
 
Såhär liten är han inte längre....
 
De flesta dagarna för oss är fullspäckade.
Oftast har vi hela nästkommande vecka planerad innan vi ens avslutat föregående vecka.
Det är väl därför tiden går så fort. Vi är alltid på språng :)
Men jag gillar det.
 
Dagarna fyller vi med mammaträffar, promenader, träffar vänner, träffar vänner med barn vilket innebär massa lek och bus, Tyra går på dagis, vi försöker spendera de fina dagarna så mycket vi kan ute innan kylan slår till.. Ja, dagarna är fyllda med roliga saker!
 
Vi har även hunnit besöka våra vänner som flyttat till vårt grannland.
Vi tog en weekend torsdag till söndag för två veckor sen.
Hela familjen packade in sig i bilen och vi styrde mot Oslo.
Härlig, vacker stad!
Vi hade tur med vädret och därmed spenderade vi en dag på stan och i lekparken för att nästa dag göra en utflykt till Holmenkollen. Vilket ställe. Låg väldigt högt upp och man såg ut över hela Oslo. Så vackert!!
Solen sken och vi satt ute och fikade och gottade oss i solen.
Vi fick under helgen se mycket, lyssna på det roliga språket, se Jonte göra mål på matchen, äta och dricka gott, leka, busa och umgås med ett svårslaget sällskap.
Underbar helg!
 
 
 
 Finns väl egentligen massor att skriva om våra dagar, men jag orkar inte så ska försöka uppdatera lite oftare istället ;)
 
Tyra hade maskerad idag på dagis, hon ville vara Pippi Långstrump :)
Winston finklädd på fars dag i söndas :)
Älskade barn ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0