En torsdag i Hallsberg

När jag vaknade i morse tvekade jag över att gå upp.
Det hade lovats snö och jag ville inte mötas av ett vitt täcke på gräsmattan när jag drog upp rullgardinen.
Den sucken av lättnad när jag drog upp rullgardinen.....
 
Jag är inte ett fan av snö.
Jag tycker det är jättekul att vara i pulkabacken och se lyckan när Tyra får slänga sig ut och skratta högt.
Okej, jag skrattade också högt förra vintern när jag åkte tefat.
Att packa med sig matsäck och vara ute i flera timmar, helst när solen skiner med, det är jättehärligt!
Men jag tycker mest att snön är i vägen. Träligt när det blir slask, vilket det blir i flera omgångar under en vinter.
Jag spänner mig när jag går någonstans för jag är rädd att ramla.
Jag kör helst inte bil i vinterväglag.
Nej men jag tycker det är allmänt jobbigt bara..
Men jag vill gärna att det är vitt över jul. Så om det kunde komma lagom med snö 1 december, ligga på runt -5 grader och sen kan snön försvinna natten till tjugondag Knut.
 
Men jag ska inte vara bitter inte.
Imorse kunde jag promenera ner till tågstationen utan att spänna mig och vara rädd att halka.
Tåget var i tid, vilket jag också bävar över när snön kommer. Tågen verkar inte heller vara nära vän med snön.
Ju närmare Hallsberg jag kom desto mer snöade det och snön verkligen piskade mig och Sofia i ansiktet när vi gick från tåget ner till skolan och vi fick gå i slask.
Ingenting som la sig på backen och det ligger heller inte kvar nu det som kommit.
Alltså, totalt onödigt!
 
Move on.
 
Vi körde på effektivt i studiegruppen och fick under telebilden jobba med föreställningskartor.
Det var kul och det är alltid nyttigt att höra hur andra tänker och få lite respons och bekräftelse på sitt eget tänkande.
Vi var klara vid 16 tiden och jag kunde ta mitt "vanliga" tåg hem och blev hämtad på stationen 17.35. 
Det blir långa dagar de dagar vi ses i Hallsberg. Åker med 8.17 tåget och kommer oftast hem som idag. 
Så härligt att bli hämtad av hela familjen från tåget och barnen lyser upp när dom ser mig.
Då fylls energiförrådet på på en gång.
 
 
Hade med mig en liten kaklåda idag så vi skulle orka :)
 
Nu ska jag slökolla lite på tv innan det blir tidigt i säng.
Barnen sover sedan 1 timma och i morgon hoppas jag att jag blir klar med pluggandet tidigt och kan hämta hem dom tidigare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0