Tisdagslediga

Idag va vi lediga. Inget dagis med andra ord. 
Jag gillar inte att vara ledig. 
Jag har alltid velat att det ska hända saker omkring mig, men nu är jag nog värre än någonsin med att inte bara vilja vara hemma och ta det lugnt! 
Det har säkert med att göra att jag från april till slutet av augusti var väldigt begränsad och höll mig mest inne och lugn för att inte fogarna och hela ryggen skulle braka ihop totalt! 
Det blev många långa dagar och kanske är det de dagarna jag vill ta igen nu :) 

Så igår bjöd jag hit en jobbarkompis på förmiddagskaffe idag. 
Hon har en flicka som är ganska precis ett år yngre än Tyra och en pojke som är ganska precis en månad äldre än Winston. 
Tjejerna lekte så bra ihop. Så kul när man kan umgås och bara sitta och prata medan barnen sköter sig själva. 
Man hör hur dom leker, skrattar och så springer dom förbi lite då och då. 
Det är ju underbart! 
Det va första gången vi sågs privat hon och jag, och jag hoppas vi fortsätter ses för det va riktigt trevligt. Och så bor hon bara några hundra meter från oss så det är ju smidigt och bra :) 

Efter lunch hade vi läkarbesök med Winston. Han skötte sig bra, sa inte ett ljud utan tittade bara nyfiket på läkaren fram tills vi skulle klä på och åka, det va ingen höjdare ;) 
Han växer på bra nu när han får ersättning. 
Tyvärr så fick han inte i sig tillräckligt när jag ammade så vi kompletterade med ersättning och sen sinade det rätt fort :( 
Men nu mår han ju bättre och är mätt och nöjd, det är ju det som är huvudsaken :) 

Efter bvc besöket tog jag med mig barnen och åkte till Arboga och dollarstore. 
Köpte lite fotoramar eftersom jag beställt lite förstoringar från när vi senast var och fotograferade oss, lite tvål, tvättmedel, hårspännen, ljus och äntligen hittade jag ett pannband till Tyra! 
Hon vill ju jämt ha tofs, flätor eller nå annat konstverk i håret och då blir det inge bra med mössa. 
Än så länge räcker det ju bra med bara pannband så det va ett bra köp :) 
Vi blev klara rätt snabbt där och pappan skulle inte hämtas riktigt än från jobbet så vi delade på en glass på McDonalds och så fick hon leka lite där inne innan vi åkte hem igen. 

Testade ett nytt recept idag igen. 
Laxfile med fetaosttäcke toppat med körsbärstomater och basilika. 
Lite smaklöst tycker jag så lite vitlök nästa gång så blir det nog succé :)


Nu har jag landat i soffan efter en kvällspromenad och en varm skön dusch. 
Perfekt avslut på en bra dag :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0