Lördag

Lördag och jag hade ställt väckarklockan! Det hör inte till vanligheten... Men idag hade jag planer och var tvungen att ställa klockan. 
7.45 ringde den och jag steg upp och började göra mig ordning. 
Hörde små tassande steg och snart stod Tyra i dörröppningen till badrummet och med största leendet på läpparna säger hon "jag är vaken" :) 

Janne skulle ha åkt och tränat medan jag och barnen skulle äta frukost med mormorn och Stefan. Men han valde att ligga kvar då han varit så trött ett par dagar och sedan ta cykeln ner till gymmet.
Så jag fixade klart mig och Tyra, väckte vår lilla tröttmössa Winston och slängde på honom kläder. Han va så nöjd och glad så packade in oss i bilen direkt och åkte till mormor och gav honom mat där. 


Riktig helgfrukost :) 


Tyra vet hur man får karlar på knä ;) Haha!

Vid 10.30 tackade vi för oss och åkte till Kolsva för att umgås med Linda, Emilia och lilla Melwin. Lika trevligt som alltid :) 

När vi kom hem käkade vi lite lunch. 
Janne tog med sig Tyra till Big Inn och jag drog fram dammsugaren. 
Resten av dagen har vi bara lekt och fixat lite här hemma. 
Åt god middag med ett glas rött till innan vi slog oss ner i soffan framför så mycket bättre. 
Tyra leker så bra själv i sitt lekrum. Det är så kul att lyssna eller stå och smygtitta på henne när hon leker, vilken fantasi barn har, så härligt att se :) 

Nu har jag krupit ner i sängen och fått massage av Janne :) 
Ligger och slökollar nån film på tv och hör vindarna utanför fönstret, blåser riktigt mycket nu och jag är glad över att få ligga under täcket :) 


Och den här lilla krabaten fyller 3 månader idag, tiden går riktigt fort!! 
Idag satte vi upp en rullgardin i hans rum och han ligger faktiskt där inne i spjälsängen och sover. Hoppas han sover lika bra där inne i sitt egna rum i spjälsängen som han gör i vårt rum i korgen. 
Läggningen gick iaf bättre än vad den brukar göra. Han brukar somna på vårt bröst efter sista matningen och sen får vi lägga ner honom i korgen. 
Ikväll la jag ner honom i spjälsängen, satte på sängmobilen, släckte och gick och satte mig i soffan. 
Han somnade och det är iaf en timma sen nu :) 

Nehe om man skulle försöka kolla på filmen nu innan jag somnar kanske.. 

God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0