Fredag

Nu är det höst. På riktigt. 
Det är kallt ute, tycker inte ens det är varmt i solen längre. Fast det har ju blåst en del senaste dagarna. Sitter man i lä mot en husvägg kanske man skulle njuta :) 

På ett sätt är det skönt med höst. 
Ja men det här ruggiga. Man får mysa hela dagarna i stickade tröjor, raggsockor, tända massa ljus och så, det bästa av allt tror jag, tända brasa! 
Det var det första jag och Tyra gjorde imorse. 
Klädde på oss myskläder. Hon tog tofflorna och jag ett par raggisar och så tände jag en brasa. 
Tyra satte sig framför Barnkanalen medan jag fixade fram frukosten. Istället för att duka fram på köksbordet så frågade jag Tyra om vi skulle sitta i soffan och äta frukost och titta på Barnkanalen. 
Hon sken upp som en sol. Det ville hon :)
Det är ytterst sällan vi äter i soffan framför tvn, det är kul att ta det vid speciella tillfällen och då uppskattas det verkligen :) 

Jo hösten då.... 
Den är ju som sagt mysig när den kommer. Men det släpper rätt fort! 
Visst är det fortfarande mysigt med brasan, ljusen och allt mys. 
Men hur trött blir man inte fort på mörkret, tröttheten, regnet och rusket? 
Jag tröttnar i alla fall väldigt fort på det. 
Fast nu har man ju laddat upp med massa solljus och kanske håller sig lite piggare denna höst. 

Men trots kylan så klädde vi på oss efter att Karin, Hampus och Isabelle varit här på förmiddagskaffe och begav oss ut. 
Vi tog en promenad ner på stan. 
Tyra fick köpa kalaskläder. Det blir mycket kalas några helger framöver så det tyckte jag hon skulle få köpa. 


Det här plockade hon på sig, supersnyggt! :)


Winston sov men tyckte att även han skulle få lite kalaskläder, så med Tyras hjälp valde vi det här till honom. 
Själv unnade jag mig en nagelfil, yeeey! 
Inte ofta jag handlar till mig själv nu inte. 
Men det är  mycket roligare att handla till barnen så det gör inget ;) 


Fredagstacos stod det på kvällens meny. 
Tyra älskar tacos, syns kanske? :) 
Sen har vi haft en perfekt fredag kväll hela familjen, med det där härliga höstmyset ihopträngda i soffan framför Nicke Nyfiken. 
När Tyra somnade blev det självklart idol ;) 

Nu ska det bli skönt att sova. 
Morgondagen är fylld med kalas från morgon till kväll typ. 
Det blir kul, men då är det dags att jag sover bort den här konstiga förkylningen som kommer och går men aldrig vill bryta ut helt... 
Så god natt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0