Helgen som bjöd på så mycket bra

Nu var det några dagar sedan jag gav er ett livstecken här.
De flesta följer mig nog på Instagram eller Facebook, men vi kör en sumering av helgen med start fredag.
 
Blev inte jättemycket plugg i fredags, kom inte riktigt till ro på nåt sätt så bestämde mig för att åka tidigare till dagis. 
Att hämta Winston före kl 14 kommer inte på fråga då han antingen fortfarande sover eller precis har vaknat och äter lunch. Men jag åkte ändå dit strax före kl 13 och va med inne på stora. 
Satt och pysslade lite med Tyra och några andra barn. Väldigt snälla och gulliga barn som tyckte att jag var så fin i håret, hade så fina kläder och jättefina tänder.
Ja, barn är väl för goa! Sen lekte vi med bilar på bilmattan och jag fick se ett gott samarbete mellan Tyra och en kompis när de byggde ett torn.
Det är så fin och härlig miljö på Tyras dagis. Alla verkar hålla sams och trivas bra tillsammans.
När vi sen gick och skulle hämta Winston snarkade han på bra i vagnen. Så jag och Tyra roade oss i en lekpark i närheten en stund innan vi gick och väckte Winston.
Då var det hög tid för mellis och vi lyxade till de lite extra och åkte till ett av Köpings konditori och köpte macka och en bulle som vi smaskade på innan vi åkte och hämtade pappan och då var det helg.
 
Fortsatte fredagen med att möta upp Fanny och handla inför vår maskeradfest som skulle hållas på lördagen.
Fanny gjorde oss sällskap till middagen och va kvar och hade kvällsmys med oss och drog sig hemåt först efter idol.
Älskar såna kvällar och jag ser fram emot att du ska vara hemma, ja hemma i Köping, hela december.
 
Mys på Bivur.
 
 
Mys i mitt kök.
 
Lördagen började vi med att låta barnen testa sina outfits inför årets luciatåg på dagis.
Varje år får alla familjer bjuda in vilka man vill och ta med sig fikakorg.
Efter luciatåget så sitter alla och fikar och det är så mysig stämning och alla är glada och så brukar tomten komma förbi och dela ut klappar till alla barn.
 
 
Sötaste lilla tomten och sötaste lucian.
 
Vi pysslade och fixade lite hemma, lämnade barnen hos farmor och farfar.
Stylade ordning oss till Zombies och sen väntade vi bara på vännerna och det var bland andra black swan, spidergirl och två vampyrer som dök upp. 
Vi hade en riktigt trevlig kväll.
Mycket skratt och tok. 
Lekar och dans. 
En jätterolig kväll helt enkelt och en salig blandning på folk vilket säkert gjorde kvällen så bra som den var med tanke på att vi va ganska få.
 
 
 
I söndags tog vi det bara lugnt. Hämtade barnen efter lunch och resten av dagen bestod av mys och onödigt mycket äta av allt som blev kvar från kvällen innan.
 
Igår kväll fick Winston feber och va hängig och ville inte äta. Snorig och svårt att sova.
Janne kände sig inte jättepigg heller med halsont. 
Efter en jobbig natt för Winston och inget vällingintag i morse beslöt vi att Janne får vara hemma och vabba med lilleman idag. Jag hade mycket att plugga då vi alltid får ut nytt på måndagar samt lite kvar från förra veckans litteratur.
Så killarna har myst en hel del på soffan idag och det blir en hemmadag även i morgon för båda.
Jag pluggade på bra och det är väldigt intressant det vi läser nu, olika perspektiv på lärande och mycket utvecklingspsykologi. Intressant då jag kan koppla mycket till mina barns utveckling.
Jag har börjat känna av något tokigt i ryggen efter att ha varit helt smärtfri i flera veckor.
Hörde av mig till akupunkturmottagningen och hade tur att hon hade ett återbud redan idag. Hon jobbar bara 50% med akupunkturen så hon har bara mottagning måndagar och torsdagar så det var ju toppen!
2,5 timma låg jag med nålar lite överallt på kroppen och avslappnad till 1000 så jag somnade till en vända.
Det är absolut inte jättefarligt i ryggen och jag hoppas det inte blir det.
Förmodligen har jag fått för hårt på träning även fast jag tar det lugnt och knappt nå vikter i styrketräningen.
Måste ut och gå mer och få tillbaka rörligheten i ryggen och inte bära och lyfta så mycket.
Så promenader, massor med promenader - det är bara bra, och ryggövningarna en tid framöver och tillbaka om fyra veckor igen och checka av.
Jag får inte vara så envis och tro att jag klarar mer än vad jag gör, det kommer ta tid att komma tillbaka, men jag vill inte riktigt inse det, men nu måste jag för jag är livrädd över att hamna där jag gjorde i somras..
 
Nu är det hög tid för sömn!
God natt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0