Höstdag

När jag tänker höst så är grått, blåsigt, regnigt och kallt det första jag tänker på. 
Men också fina färger, sol och sensommarvärme kan jag koppla ihop med höst.
Grått, blåsigt, fina färger och sensommarvärme tycker jag att denna tisdag hade att erbjuda.
Sensommarvärme kanske är att ta i, men det var, trots blåst, ganska varmt ute.
Grått överallt, ja det var det.
Förutom färgen på alla löv, dom är fina! Men dom ska bort...
 
 
Efter en lugn förmiddag med hela två filmer, Lotta på bråkmakargatan och Mulan, åt vi lunch och sen klädde vi på oss, packade ner Winston i vagnen och gick ut på baksidan.
Ganska mycket löv kvar på päronträdet, men också ganska mycket på marken nedanför.
Lika bra att hålla efter så blir det inte så mycket när man väl tar tag i att kratta löv.
Tyra tog sig en kratta hon också, hon tröttnade dock ganska fort. 
Det var roligare att gunga, släpa ut alla leksaker från boden, åka traktor, ta ned ett, två, tre och massa fler päron från trädet.
 
 
Är man såhär fin så gör det inget att man snor alla goda päron för att bara ta sig en tugga eller två på varje innan dom slängs, haha ;)
Men jag slet på med krattan!
 
 
Men äran för det hela tog ju såklart lilla tokungen!
 
Gick in lagom till mellis och sen blev Tyra rastlös och Winston hade sovit klart och va sur, så det var lite halvjobbigt att underhålla båda två.
Så när Janne kom hem från jobbet stod jag redo och gick ut och tog en prommis. 7 km blev det och sen kom jag hem med ny energi!
 
Sen har jag rullat, stekt och ätit goda köttbullar med makaroner och gräddsås.
Jag och Tyra tog oss en dusch och Janne tände en brasa.
Sen har jag sytt på min en gammal t-shirt som Tyra ska ha som trolltröja på dagis imorgon.
Dom ska ha en utedag i skogen och vara troll.
Svansar hade dom gjort igår på dagis så jag tog min en vit t-shit och sydde på svarta lappar.
Klippte upp två hål och "sydde" igen slarvigt med tjock tråd.
Hade en bild av det hela i huvudet, en bra bild. Men vettefasen om resultatet blev som jag tänkt, tihi. 
Men det är väl tur att troll ser lite halvtattiga ut då, tur de inte skulle sys en prinsessklänning eller nåt... :)
 
Nej nu ska jag lägga mig i sängen och slå på en film tror jag innan det är dags att stänga mina blå.
I morgon är det fullspäckat igen med mammafika, frisörbesök och kvällspromenad med en vän.
KRAM
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0