Quornfärs

Något vi börjat med i den här familjen är quorn av olika slag. 
Har aldrig provat de tidigare men på Viktväktarna finns det många olika recept med quorn. 
Idag blev det quornchili, en variant av chili con carne skulle jag säga. 
Supergott. 
Superenkelt. 
12 points och idag återstår för mig 10 points så blir nog en kvällsmacka senare eftersom middagen blev tidig idag. 


Annars har jag spenderat dagen åt plugg. 
Kursen som startade igår heter den lärande eleven. 
Ska bli spännande med denna kurs och vi fick starta kursen med att läsa Morgan Allings självbiografi. Fruktansvärt tragisk och hemsk, men det har tagit emot att behöva lägga ifrån sig den. Man vill bara fortsätta. 

Jag tog även en sväng förbi min vän Jessica som gått och blivit husägare. Hade förväntat mig ett fint hus men inte SÅ fint som de va. Rena lyxen. 
Så vi bestämde en bastukväll nästa vecka i hennes fina bastu. 
Skönt med en avslappnande kväll och ta igen massa prat. 

Tråkigt väder idag. Grått. Riktig höst. 
Men inte fasligt kallt. Faktiskt ganska skönt, +14 när jag hämtade barnen. 
Winston hade besökt biblioteket för första gången i sitt liv idag. Gick väl sådär, han somna. 
Vi har varit väldigt dåliga på att besöka biblioteket. Något jag ångrar men än är det inte försent att knata dit en fredageftermiddag en stund med barnen. 

Nu har vi två nyduschade barn i soffan framför Bolibompa. Snart är det läggdags och sen ska jag ta mig i kragen och göra ett ryck på gymet. 

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0