Rawfoodbollar och sockriga daimkakor

Dagen började som de flesta andra dagar.
Uppstigning strax efter 06.
Janne tar Winston. Jag tar Tyra.
Vid 6.45 lämnar dom mig och åker till dagis och jobb.
Själv sätter jag mig och äter frukost lagom till 7 nyheterna ocg vid 7.30 drar jag fram skolböckerna.
Det blir några riktigt effektiva timmar från morgon till 15 tiden då jag hämtar barnen på dagis.
Jag tycker att jag har riktigt bra disciplin på mig själv vad gäller pluggandet.
Om jag kör på och inte ser tvätten, dammet och så vidare, så har jag det goda att ägna resten av dagen åt - mina barn.
 
Städa, tvätta och sånt hinns med ändå. Visst händer det att jag slänger i en tvättmaskin, plockar lite i köket från gårdagen.
Men det är plugget som är prio 1 och jag gillar det verkligen.
Jag hoppas att det flyter på såhär bra i fortsättningen med.
 
När jag hämtade barnen idag hade Winston precis vaknat.
Han hade sovit från 11-14.25. Helt otroligt. Så han hade precis ätit lunch när jag kom.
Och inte nog med det, han vräker i sig mellis på de också.
Han är helt otrolig och personalen blir lika förvånade varje dag över att den lilla människan kan vräka i sig så mycket och fortfarande vara så liten.. Han bunkrar upp han, det är bra.
 
Tyra mötte vi vid skogen. Hon hade varit där med sin grupp och ätit mellis i skogen.
Tyra gillar skogen. Och jag gillar att dom är ute så mycket.
Vi kan inte ha ett bättre dagis! 
 
Vi fick en snabbvisit av Maijala och lilla Theo när vi kom hem.
Samtidigt satte vi igång och baka.
Daimkakor blev det. Fruktansvärt goda. De smälte liksom i munnen.
Synd. För dom innehöll en del socker....
 
 
 
Janne och svärfar har satt upp golvlister i vardagsrummet.
Tyra och Winston hjälpte till. Eller va i vägen?
Jag lagade i alla fall mat under tiden.
Blev lite smaklös enligt mig men tydligen var svärfar nöjd då jag fick ett sms av svärmor senare att hon ville ha recept. Och då hade hon inte ens ätit, så fick bra betyg ändå då.
 
När ungarna lagt sig tog jag en promenad. Skrapade ihop 4 km och undrar varför jag inte är ute och går oftare?
Det är ju inte direkt jobbigt.
Jag behöver verkligen frisk luft när jag sitter inne och pluggar stor del av dagen.
Röra på sig är bra för både kropp och knopp.
Så varför tar jag mig inte tid till det? Tar 40-45 min att gå min vanliga runda.
Det borde jag kunna avlägga mer tid på.
Det ska jag.
 
 
Efter promenaden kände jag att sötsuget smög sig på.
Jäkla kvällar.. Slängde ihop några rawfoodbollar och tog lite Cola Zero, vilket faktiskt hjälper mot sötsuget.
Att ersätta lite ingridienser och framförallt sockret med torkade plommon eller dadlar (blev plommon ikväll) gör bollarna helt perfekt.
 
Nu ska jag packa ordning väskan, en dag i Hallsberg med studiegruppen väntar i morgon.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0