Kalashelg

Oj vilken kalashelg vi haft!
I lördags firade vi min farfar som fyllde 80 år i förra veckan.
Vi var på volvogården och det bjöds på smörgåstårta, fika och grogg.
Jag stod dock över groggen ;)
 
Vid 16 tiden begav vi oss vidare till Frejas 1 årskalas.
Efter att ha gottat oss även där åkte vi hemåt för att ta kväll.
Jag lagade middag på ett nytt recept.
Kycklingfilé med basilikasås och potatis.
Oj vad gott det var! Riktigt god smak och den rätten kommer garanterat lagas både en och två gånger till här hemma.
 
Jag gillar att laga nya rätter, men det blir inte av så ofta.
För några år sedan hade jag och Janne infört att vi till varje lördag valde en helt ny maträtt ur en receptbok.
Det var ju jättespännande att testa på något helt nytt! Jag tror det var precis när Tyra kom och kanske var det just det att vi båda alltid var hemma på helgkvällarna som gjorde att vi började med detta?
Annars jobbar ju jag varannan helg typ och då hinns det liksom inte med.
Kanske borde vi börja med detta nu igen när jag är hemma varje helgkväll.
Ja, det vore nåt tycker jag.
 
Igår var det äntligen Tyras kalasdag.
Kl 14 skulle kompisarna komma på Tyras första riktigt barnkalas någonsin.
Vi tog en chansning och bjöd hennes grupp på dagis på kalaset.
Dom är bara 5 st med Tyra i hennes grupp och det vara bara 2 av barnen som kunde komma.
Det var riktigt kul och det var ju Tyras favoritkillar som tackade ja till kalaset.
Oj vilken lycka då ;)
Även kusin Leija, kompisen Freja och mina två kusiner Emma och Elin kom på kalaset.
Barnen hade jätteroligt! Lekte, fikade och fiskade upp varsin gottepåse i fiskdammen.
Tyra fick jättefina och roliga presenter. Det lyste i ögonen på henne när hon öppnade alla paketen, så nog blev hon nöjd och glad allt :)
Det var kul att se att hennes första barnkalas blev så bra och lyckat!
 
Senare mot kvällen kom mormor och morfar, farmor och farfar, moster Mickis och morbror Johan på kalas.
Vi hade lovat mat och gjorde det enkelt för oss genom att beställa hem 3 familjepizzor.
Hade gott och väl räckt med 2 familjepizzor. Herregud vad mycket mat det blev och dom som ville fick till och med ta med sig matlåda hem.
Och ändå fick vi kvar som jag slängt nu ikväll.
Tyra blev överlycklig även av detta kalas.
 
Lite av alla presenter hon fick var;
2 st barbie
Prinsesskläder
Lego
Målartavla
Pysselböcker
Pippikläder
Säng
Kassa apparat
Vinteroverall
Kläder
 
Ja men hon är verkligen jätteglad över allt!
Föräldrarna också ;)
Stort tack till Alla!
 
Våran supernöjda supersöta lilla stora 3 åring ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0