Chokladens dag

Blev en dag på hemmaplan för mina grabbar idag med.
Jag har ändå fått en hel del skolarbeten gjorda så det känns bra.
Håller på och tar mig igenom utvecklingspsykologin fortfarande. Den är väldigt intressant men det är bra segt alltså.
 
När Tyra fyllde 4 år fick hon en ny cykel, de gamla stödhjulen passade inte och det var först för ca 2 veckor sedan jag köpte nya och de har blivit liggande sedan dess.
Jag ser fler och fler i Tyras ålder som börjar cykla utan stödhjul men för Tyra blir det knappt aldrig av att cykla.
Vet inte varför, beror liksom inte på något speciellt. Det blir bara inte av.
Man kan ju inte släppa ut henne själv eftersom vi bor på en gata som faktiskt är ganska trafikerad då det ligger både skola och dagis i kvarteret och många kör en bra bit över 30 km/h så att släppa ut henne där själv är helt uteslutet i bra många år framöver.
 
Tiden för oss en vanlig veckodag är tyvärr liten. Janne slutar kl 16 och kommer hem strax efter det.
Då börjas det med kvällsmaten nästan på en gång och vi sätter oss till bords vid 17 tiden.
Vi sitter minst 20 minuter innan alla är klara och då är det dags för badning, nästan varje dag.
Vi vill gärna hinna med att läsa bok med barnen också eftersom vi inte gör det vid läggningen längre.
Vid 18.30-18.45 ligger båda barnen och båda har oftast hunnit somna redan innan kl 19 så mer än så hinns inte med i veckorna.
Men cyklingen ska vi ta tag i och idag satte Janne på stödhjulen och jag tog med cykeln när jag hämtade på dagis.
 
Tyra tycker det är kul men det dröjer nog med att ta bort stödhjulen. Det är ju så kul att titta på allt annat än rakt fram och fokusera på att hålla balansen, hihi.
Vi cyklade förbi affären på hemvägen och köpte med oss ägg och grädde så vi kunde baka.
Jag såg att det var chokladens dag, aldrig hört talas om den tidigare, så det blev en kladdkaka.
Tyra tycker det är jättekul att baka och man märker hur mycket det betyder för henne att få hjälpa till och att vi hittar på något kul. Eller handlar det mer om att slicka sleven kanske?
Hur som helt, hämtade henne en timma tidigare på dagis så vi kunde baka och hinna fika också.
 
 
 
När båda barnen var klara för läggning och Winston myste med sin kvällsvälling så gick jag ut och tog en promenad.
4 km och nu är det ett måste att ta mig ut, helst en liten sväng varje dag så jag får upp rörligheten i ryggen nu.
Körde igenom mina ryggövningar innan jag tog en dusch och kollade igenom vårt forum i studiegruppen och gjorde en liten planering över morgondagen.
Det ska jag försöka göra varje kväll. Att göra ett litet schema över nästkommande dag.
Som jag tidigare nämn så har jag mina effektiva timmar och bra självdisciplin, men allt kan ju faktiskt bara bli bättre så tänkte testa med det upplägget och även lägga in en lite längre bensträcka på ca 20-30 minuter och ta mig ut och gå en sväng i krokarna.
Jag vet hur otaggad jag är på kvällen att gå ut, speciellt i mörkret och det trista vädret som råder nu, så då har man i alla fall varit ute om bara en kort sväng.
Återkommer med hur det funkar.
 
Nu ska jag se om jag orkar hålla ögonen öppna till paradise hotel.
KRAM
 


Kommentarer
Fanny Gunnarsson

Smart idé det där med att planera varje dag! Super <3

2014-11-13 @ 13:21:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0