Söndag

Då har även denna vecka gjort sitt och snart är det dags att välkomna en ny vecka.
Veckorna fortsätter att gå i rasande fart och snart är det helg igen.
 
Helgen har varit bra.
Igår var vi och kalasade för Leija som fyllt 3 år.
När vi kom hem tog jag mig en pw som slutade i lite lätt jogging, vilket gick hur bra som helst och jag är sjukt stolt att jag orkade så långt som jag faktiskt gjorde.
Kändes bra i både höfter och knän men idag har jag haft ont i höfterna.
Inte jättemycket men känner av de så jag får nog fortsätta med mina små powerwalks ett tag till, eventuellt lite intervaller.
Va lite ruggigt väder igår med några regnskvättar och grått hela dagen, så efter en dusch åkte mjukiskläderna och raggisarna på.
En brasa tändes och vi bara myste och njöt av att vara tillsammans resten av dagen.
Lagade god middag och båda barnen var vakna lite längre.
Perfekt dag så som jag gilla dom :)
 
Imorse när jag vaknade av att Winston låg och bökade i sin säng kände jag att jag va jättetjock i halsen, ont i huvudet och bara allmänt slut.
Knuffade till Janne och bad honom gå upp och ge Winston mat för jag inte kände mig nå pigg för att studsa upp på direkten sådär. 
Kollade sen på klockan som visade 06.37.
Han gjorde det igen, för tredje gången sov han hela natten! Vilken dutkig och snäll liten kille vi fått ;)
Trodde klockan va mitt i natten, runt 03 som den brukar vara när prinsen vill ha sin nattmacka.
Så jag kunde ligga kvar i två timmar till i sängen efter att Janne och Winston gick upp.
Va ju F1 bara en stund senare som Janne skulle kolla på så det passade ju strålande.
 
Gjorde ordning mig och barnen och när Janne åkte och tränade passade jag och barnen på att åka till mormorn.
Blev gofrukost med henne och Stefan innan Janne hämtade oss igen och vi åkte till Västerås och Ikea. 
Äntligen har ju Tyra fyllt 3 år och fick leka i, det så fyndiga namnet, Småland på Ikea. 
Det är ju sällan det är några problem att lämna ifrån sig Tyra så hon knatade in där utan problem.
Jag och killarna gick in på Ikea och strosade runt.
Efter ca 30 min ringde dom från Småland och sa att Tyra hade bråkat med nån kille och va ledsen.
Det visade sig att det var en kille som hade hoppat på henne i bollhavet så hon hade blivit ledsen.
När vi "hämtade ut" henne va hon inte ledsen längre, bara snyftade lite sådär som man brukar efter man varit ledsen. Så hon hade nog kunnat fortsatt leka sista 30 min också.
Lilla stumpan :) Fick en korv med bröd så va hon fit for fight sen igen ;)
Med oss hem i bilen, förutom våra två underbara barn, var också 6 st nya rödvinsglas, fyra spotlights till vitrinskåpen och en gryta.
Vi va ute efter en taklampa till vardagsrummet och vi lyckades hitta den perfekta som så klart var slut! 
Men den fanns att beställa online så den kommer till oss om ca 2 veckor, så vi va nöjda med Ikeabesöket. 
 
Tog en sväng förbi Kolsva och hälsade på farmorn och farfarn på hemvägen och resten av dagen har varit lika lugn och mysig som slutet på gårdagen. 
En skype med våra kära Oslobor hann vi med och första helgen i november är nu bokad för Winstons första semester och Tyras första besök i den norska huvudstaden :) 
 
 I år har jag införskaffat mig halsduk, vantar och mössa i vinrött.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0