Helgen

Datorn har stått avstängd hela helgen. Därav uteblivet bloggande :)
Har haft en jättebra helg och det ska bli så skönt att vara ledig varje helg i hela april.
Ja, varje! :)
 
I fredags efter jobbet började jag och Tyra med att äta tjejmiddag.
Sen fixade vi lite fruktsallad och vinkade av pappan som skulle på afterwork.
Tyra hade inte sovit på dagis så hon däckade innan vi ens börjat äta fruktsallad..
Mer till mig ;) Hehe.
Janne kom hem runt 23 tiden och vi la oss på en gång.
Tog ingen citodon för att jag ändå skulle vara ledig i helgen, men det fick jag ju lida för..
 
Lördag morgon hämtade jag upp mamma strax före 10. Styrde bilen mot Kolsva och loppis!
Jag hittade några glas med snobben på till Tyra och ett regnställ som hon kommer kunna ha till nästa vår eller höst.
Sen åkte vi till Kolsva handel och handlade. Strosade bra länge i deras fyndhörna och även där hittade vi grejer både jag och mamma :)
 
Väl hemma mötte jag Tyra och Janne i dörren som var på väg ut på en promenad.
Gjorde ett snabbt val att följa med, vilket jag fick ångra sen... La mig på soffan ute när vi kom hem och Tyra lekte ett tag innan vi gick in och förebredde inför kvällen.
Tyras gudfar och lilla Freja kom förbi och premiärgrillade med oss.
Oj vad gott det var! Äntligen grillsäsong! :):)
 
I natt har jag sovit mycket bättre och när vi vaknade och hade intagit frukost körde vi Tyra till Kolsva för att vi skulle kunna städa och rensa i fredg här hemma.
Vi har rensat massor, plockat undan, dammat, dammsugit, torkat golven och storhandlat. 
Vardagsrummet, vårt och Tyras sovrum får vänta till nästa helg på att storstädas :) 
 
Tyra somnade för en stund sen och jag har fruktsallad i kylen som väntar på att ätas ;)
Ny arbetsvecka i morgon, måndag-torsdag sen treledig över helgen, finfint!
 
Bilder från helgen.
 
Nöjd tjej som fått en toasits :)
 
Utelek :)
 
Äntligen är vi halvvägs :) Tyra kommer med namnförslag till lillebror. Karlsson är tydligen största favoriten men nu har hon även sagt Casper, Anton och Alfred (eller Alfons, hör inte riktigt vilket) :)
 
Grillpremiär :)
 
Söndagsmiddag :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0