Lördag

Vaknade vid 7 i morse och redan då trängde solstrålarna in genom rullgardinen. Underbart!
Efter frukost kom syrran och mamma förbi med min klänning till bröllopet.
Den är uppsydd efter mina mått och vi måste ha mätt riktigt tokigt alltså, haha. 
Den behöver tas in ganska rejält. Men tur det, så det inte hade varit åt andra hållet. Då hade det blivit lite svårare. 
Så ska förbi farmor i morgon och se om hon tror att hon kan fixa det, då hon är duktig på att sy och har alltid sytt mycket. Annars får jag höra mig omkring på annat håll :) 
Men klänningen var superfin, jättefin färg, älskar den verkligen! 
Och när vi höll in det som ska sys in så såg den ju riktigt bra ut! 
Sen till ett osminkat ansikte och blött nytvättat hår som hängde, det får vi borte från ;) 
 
De hade även köpt skor till Tyra till bröllopet. Jättefina va dom.
Men för stora. Även där ha jag mätt fel och när vi på förmiddagen var på stan och skulle byta så fick vi hjälp där att mäta och fötterna va tydligen 0,5 cm mindre än vad jag lyckats mätt till..
Kanske ska försöka göra mig av med mitt måttband? ;)
 
När vi hade bytit skorna så gick vi till tivolit som gästar Köping i helgen.
Tyra fick åka karusell för första gången. Hon blev lite paff och log lite, sa inget men sen såg hon bara helt neutral ut. Rörde inte en min! Haha.
Hon fick åka två karuseller innan vi åkte hem och åt lunch innan vi gick ut i trädgården och fixade lite.
Jag torkade av utemöblerna med en hel del pauser, Janne klippte ner lite och Tyra höll på med lite allt möjligt :)
Svärföräldrarna dök upp lagom tills det var kaffedags så blev eftermiddagsfika i solen.
Kände hur jag började straffas för att ha varit igång och fick gå och lägga mig och låg i närmare två timmar innan jag gick ut och hjälpte till lite med maten.
Tyckte inte det var så ansträngande och jobbigt att torka av möblerna och när vi va på stan hade jag kryckorna som stöd.. Blir så ledsen av det här för det är inte ett dugg roligt! Tar både psykiskt och fysiskt... .
Men jag är glad över att det var så bra väder så vi kunde vara ute och att Tyra fick leka och ha kul :)
 
Efter att vi grillat och ätit god middag sjönk vi ner i soffan alla tre framför kung fu panda med en massa vattenmelon. Vattenmelon går verkligen rakt igenom för Tyra sa att hon ville gå på pottan två gånger på inte ens en timma och det var inte lilla skvätten då inte, haha.
Nu nattas Tyra och jag laddar upp för en skräckis som vi ska se så fort hon somnat.
Törs jag? ;) Hihi.
 
Min lilla prinsessa :)
 
Tyra såg verkligen ut som teskedsgumman när hon satt där helt sammanbiten och inte rörde många miner, haha
 
Tyra fick grillspett med korv och köttbullar. Det va kul att äta från pinnen tyckte hon :)
 


Kommentarer
Carin

Roligt med karusell!! De var ett tag sen Elin åkte nu, parken zoo i somras sist.. längesen! Undra hur hon skulle reagera idag :)

2013-04-22 @ 10:44:39
URL: http://nursen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0