Måndag, ny vecka.

Startar veckan med dåligt väder. Kunde det inte fortsatt som i helgen?
Tyra är på dagis och Janne är på jobbet och här sitter jag..
En vecka har juag vart sjukskriven nu. Inte mycket bättre.
Vissa dagar känns det lite bättre, för att sen kännas lite sämre..
Den här veckan har varit den längsta och tråkigaste på länge och jag vet inte hur jag kommer klara att vara hemma och ha så här ont i flera veckor till?
Det måste bli bättre!! Även om det inte blir så pass bra att jag kan jobba, så kanske bara att jag orkar göra saker här hemma utan att behöva ligga i flera timmar efteråt?
Fick sånt utbrott igår eftermiddag och det var på ingenting, verkligen ingenting!
Bröt ihop totalt av smärta, frustration och allt negativt man kan tänka sig!
Låg sen i nästan fyra timmar i sängen och bara ville vara för mig själv.. När jag tog mig upp var det dags för Tyra att sova. Mm, där fick jag ju till det bra. Missade nästan en hel efetrmiddag med henne!!
Då växte irritationen bara ännu mer på mig själv..
Försöker att göra det bästa av situationen men det är svårt när man bara går här hemma och inte kan göra så mycket!
Det måste måste måste bli bättre snart!
 
Men vi hade ett par härliga timmar på förmiddagen.
Vi va hos min farmor och farfar där farmor kollade på min klänning.
Va dock för mycket tyg och hon kände sig inte säker på att sy in den ifall det skulle bli tokigt.
Så mammas väninna kommer ikväll och kikar om hon kan ta tag i det.
Sen åkte vi hem och monterade upp Tyras gungställning. Det blev jättebra!
Hoppas hon lär sig gunga själv snart så behöver inte vi stå och gunga fart ;)
Janne grävde bort rosenbusken som står ivägen där vi ska bygga ut altanen, krattade och fixade lite.
Jag satt mest och kollade på, gungade lite fart på Tyra då och då. Så hon skrattade och hade kul med sin nya gunga :) Helt perfekt!
 
Får de vad som händer idag.. Tänkte testa att ta cykeln och hämta hem Tyra efter lunch.
Så får vi äta mellis ihop, bara hon och jag och gosa lite i soffan innan pappan kommer hem.
Det tror jag hon skulle uppskatta. Hon märker väl också att jag är mer "frånvarande" och tyr sig med till Janne.
Så det ska jag nog göra! Plocka lite i tvättstugan kanske.. Ja, vi får se!
 
Hjälper pappa att montera upp gungan :)
 
Lek, skratt och lycka :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0