Onsdag

Några dagar sen sist ni hörde från mig.
Mycket har hänt och eftersom jag lovade att inte klaga och vara negativ ska jag skona er från det och sammanfatta mig kort.
Jag är, efter att ha kämpat på bra och mycket i flera veckor, sjukskriven pga min foglossning som eskalerat.
Blev väldigt mycket sämre under helgen och tog mig inte ur sängen i måndags morse.
Har varit hos läkaren och fått sjukintyg och kryckor, som är till stor hjälp när jag måste springa upp på toa om nätterna och på morgnarna. Går lite bättre när jag kommer igång men smärta... ja, nu vet jag vad det är!
Idag var jag även hos min barnmorska och fick andra akupunkturbehandlingen för den här veckan, ska dit på fredag igen. Står även i kö för återbudstider på slottspraktiken där de kan "nåla" mig på större ytor än vad barnmorskorna fått utbildning på.
Så jag hoppas att jag får en tid där snart och verkligen att jag kommer känna skillnad, för det här är inte roligt!
 
Kanske inte blev så kort sammanfattning men nu vet ni.
Och det känns jättetråkigt det här. Jag vill inte gå hemma.
Jag vill inte ha Tyra på dagis fast jag går hemma.
Jag vill inte ha ont!
Självklart får man väl räkna med att det känns att vara gravid, men så här....?
Nu är det som det är och vi får helt enkelt klara oss utifrån hur det ser ut nu och hoppas på att det kommer bli lite bättre. Annars blir det här en lång graviditet då det är ett tag kvar till augusti.
Typ en hel sommar och så där..
 
Så det har inte hänt så mycket om dagarna här. Jag försöker vila men samtidigt vara igång så gott det går.
Tyra har varit på dagis hela dagarna för jag klarar inte av att ta henne på morgnarna.
Känns ju jättetråkigt att vara hemma och ha Tyra på dagis.
Men jag kan inte rå för det och jag är ganska säker på att Tyra har det mycket bättre och framförallt roligare på dagis just nu, även om mitt samvete har svårt för det!
Men snart kan vi sätta upp gungställningen här på baksidan som vi köpt och då kan hon gå kortare dagar och vara hemma så kan vi vara ute för då sysselsätter hon sig bättre själv.
 
Kommer väl bli lite glest med inlägg här ett tag för kommer nog inte ha så mycket att skriva om..
Jag är ju inte den lugna människan direkt så lite fikabesök tar jag gärna emot :)
 
Magen växer och "Karlsson" är verkligen igång mycket!
Nu kan man titta på magen och se när han kickar till :)
Om jag inte misstar mig helt så har han hickat så jag känt det här om dagen också.
Det är underbart att känna sitt lilla barn göra sig påmind, men tänkt om han kunde kicka bort värken så som han kickar på :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0