Påsken

Och så var påskhelgen över. Om ett par timmar.
Helgen har bjudit på strålande väder och snön är snat helt borta på gården.
Underbart!
 
Jag ska inte besvära er med en massa klagomål. Men fan för foglossning!
Den kom snabbt och ganska oförberett i början av förra veckan.
Det blev så illa att Janne till och med fick vara hemma 1,5 dag från jobbet för då kunde jag knappt gå.
Sen hade jag en helg på jobbet framför mig. Alvedon och bälte fick vara min räddning.
Har haft riktigt ont mellan varven men har ändå tait mig igenom helgen på jobbet och måste säga att jag är riktigt stolt över mig själv för det har varit riktigt besvärligt många gånger under helgen.
Det var väl straffet på att jag vid frågan om hur det känns att vara gravid svarat att det inte känns, jag mår ju så bra.
Tji fick jag för det...
 
Men som sagt ska jag inte besvära er med massa negativa saker och klagomål.
Jag har en app i mobilen som jag uppdaterar regelbundet, inte dagligen, men rätt ofta, och den får ta all skit, hehe.
Där har jag skrivit sen ja blev gravid innan missfallet. Ångrar att jag inte förde dagbok med Tyra för det är mycket jag glömt som hände under tiden jag väntade henne. Så nu ska allt printas ner :)
Men jag kommer ihåg att foglossningen jag kände när jag väntade Tyra var bara en period, det gav sig nästan helt efter ett par veckor. Så jag hoppas verkligen att den gör det den här gången med.
Nog om det..
 
Förutom jobb hela påsken så har vi ätit middag uppe hos mamma på påskafton.
Igår åkte vi till Kimmo och Lia på förmiddagen. Tyra hade köpt påskägg och ritat ett påskkort till Freja :)
Idag har jag varit ledig. Efter sovmorgon åt vi frukost och skrev matlista.
Åkte och veckohandlade och sen hem och ut på gården. Tyra älskar att vara ute och roar sig bra själv så att jag och Janne kunde sitta i solen och planera ut- och ombyggnad av altanen.
Vi planerar att börja i maj om marken är tillräckligt mjuk.
På eftermiddagen åkte jag och köpte nya skor till Tyra. Hon växer ju i rasande fart!
Blev ett par liknande adidas skor som hon haft senaste två skoköpen ;) Dom är bra och snygga!
Hoppas hon kan ha dom även i höst. Gick in och kikade på h&m också. Tyra fick presentkort där i ett av hennes påskägg hon fått så hon fick tre nya t-shirtar som verkligen går åt. Själv unnade jag mig ett par byxor då jag har väldigt få kläder som känns bra nu!
Min nya jacka jag beställt borde komma nu i veckan, äntligen :)
Nyss kom vi hem från Kolsva där vi va och grillade och nu blir det soffan resten av kvällen och vila rygg och ben.
 
Lite bilder från helgen;
Min stora fina tjej :)
 
Veckohandling!
 
Fika och planering av altanrenovering i solen :)
 
Nya byxorna :)
 
Min lilla ögonsten :)
 
Ps. Igår kväll kände Janne bebisen sparka :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0