Torsdag

Idag har vi sjukstuga. Tyra har varit snorig hela veckan, mest på dagis verkar det som.
Hosta har hon gjort en hel del både igår natt och igår under dagen.
I morse vaknade hon varm som en kamin med 39,1 i feber :(
Blev att vabba. Sen är jag ledig i tre dagar så blir bara en vabdag, men tråkigt ändå.
Och tråkigt för Tyra. Fast hon är inte så dålig och helt slut som hon brukar vara.
Leker lite, kollar på film, lägger sig och bara gosar och slår igen ögonen en stund.
Annars tycker jag hon brukar vara helt utslagen med hög feber.. Så det är ju skönt för henne att hon är lite piggare nu :)
 
Senaste dagarna har det bara varit jobb och dagis. Dom hade frågat Janne på dagis en dag om jag var gravid, tordes inte fråga mig ifall jag bara gått upp i vikt, haha. Gulliga dom är!
Är så roligt att vi har ett så bra dagis. Tyra trivs och jag gillar dom allihop!
Tyra är dock lite besvärlig när dom går upp i skogen. Hon har ju en förmåga att gå sin egna väg.
Överallt är det så. Kan vara lite jobbigt ibland, vore nästan bättre att hon var lite rädd och feg av sig just när det gäller att gå ifrån oss. Men icke.
Inte första gången hon försöker smita från dagisguppen nånstans. Så även här i veckan i skogen.
Då fick en fröken springa efter henne och efter ett tag lurade ju Tyra med sig andra barn på sina äventyr också.
Kan inte låte bli att skratta åt henne heller, låter så kul när dom berättar men det är ju lite jobbigt när hon drar, man måste ju hela tiden hålla koll på henne för fort går det och sen kan hon ju vara borta!
Så fröken hade jagat fatt på henne och sagt att det inte är roligt! Då säger Tyra "Tyra tycker roligt gå iväg".
Alltså, haha! Dom får väl koppla henne i fortsättningen ;)
 
Igår kom det ner lite snö, som tur var inget som la sig! Hoppas det var det sista nu då.
Det är lovat varmt till helgen och nästa vecka! Awesome!
Blir grilla på lördag kväll och på söndag planerar jag en utedag i solen och kanske få lite färg i ansiktet :)
 
Nehe, undra om det är på sin plats med lite lunch nu då?
 
Sjukdag = Filmdag
 
Ps. I morgon om åtta veckor jobbar jag mitt sista pass innan jag går hem. Shit vad fort det har gått!! 8 veckor går fort :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0