Måndag

Första dagen på Jannes sista semestervecka!
Håll tummarna för att Karlsson tittar ut nån gång den här veckan så får vi har Janne hemma två veckor till :)
Idag har jag lite trotsat smärtan och värmen inne och städat och fixat lite.
Skönt att ha lite snyggt och ordning när Karlsson väl kommer.
Nu är det gjort ordentligt och nu får vi bara se till att hålla efter lite så slipper man känna sig så här slutkörd igen.
 
Vi har alltså haft en hemmadag idag.
Janne fyllde upp Tyras pool medan jag fyllde upp kylen inför veckan.
Tyra har varit lite halvgnällig idag, hoppas verkligen inte att hon blir sjuk nu! :(
Angelica och Jonte kom över vid lunch och Jonte fixade lunch till oss. Skönt att bara sitta och bli serverad!
Sen lite fika på altanen sen kom svärfar så han och Janne satte dit golvlister i Karlssons rum medan Angelica lekte med Tyra och jag la mig på sofflocket ett tag.
Laddade upp inför städningen som vi hade spikat idag ;)
 
Vi satte även upp lite foton i vardagsrummet här på kvällskvisten.
Jag är så himla nöjd med att vi satt upp väggen. Nu har vi ju fått ett riktigt vardagsrum känns de som!
Tror vi kommit fram till hur vi ska ha sofforna nu också. Mitt emot varandra.
Vi testar så ett tag i alla fall, men känns bra och ser bäst ut med.
Bara fondväggen nu som vi ska pryda.
Vi har ett vitrinskåp i glas som vi tänkt göra oss av med länge och införskaffa oss ett "riktigt" och större.
Men nu har vi kommit fram till att vi införskaffar oss ett likadant istället så vi har två i stället.
Marilyn Monroe hade vi tänkt flytta upp på vinden, men även hon passar in på nya planerna längs fondväggen.
Jag ska även snickra ihop en stege så småningom och pryda med en ljusslinga.
Allt detta ska alltså stå efter fondväggen och det i mitt huvud ser inte ut att bli varken för mycket eller för lite.
Helt lagom alltså.
Hoppas det kommer se ungefär ut som bilden i mitt huvud gör nu :)
 
Bjuder på lite bilder från vardagsrummet så som det ser ut i detta nu!
Från soffan. Kan luta oss tillbaka framför en bra film och även titta på vår söta lilla docka samtidigt :) Hihi.
 
Bortsett från Jannes icke charmiga fötter så känns det helt rätt att ha sofforna så här!
 
Väggen som så småningom ska bli prydd :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0