Pannkakstorsdag utan pannkakor!

Har blivit lite så som traditionen säger, har varit pannkakor på torsdagar här hemma ganska länge nu.
Men idag blev det inga pannkakor. Idag blev det köttfärssås.
Tyra åt förvisso tofflor (läs våfflor) till lunch idag, så hon höll fast i traditionen ;)
 
Idag har det varit en riktig mysdag! Regn och grått i stort sett hela dagen.
Vi vaknade vid 8 tiden och vid halv 11 kom Jessica, Micke och Leija och hämtade Tyra.
Dom åkte till dåtidens Arboga, medeltidsdagarna har entrat staden.
Tjejerna skrattade och var så glada bara av att få sitta bredvid varandra i samma bil så resan började ju bra och höll sig på topp hela dagen :)
Va kul att Tyra fick följa med, hon hade en toppendag och gick på högvarv (sockerkick av klubban?) hela kvällen!
Tack!
 
Jag och Janne bestämde oss för att passa på att ha en lunchdejt.
Vi åkte till Xuan och åt thaibuffé. Riktigt gott!
Sen åkte vi hem och vilade fram tills Tyra kom hem. 
Så ja, en riktigt skön och mysig dag har vi haft :) 
 
Hittade en fleeceoverall på Köp, byt och sälj som jag fyndade för endast 75 kr.
När vi skulle åka och äta idag skulle vi åka och hämta den i ett hus som hade nr 9 på den gatan.
Vi åkte förbi och såg huset, vände bilen och när jag skulle hoppa ut ur bilen säger Janne (som faktiskt är ganska smart av sig):
- Är det verkligen här?
- Ja.
- Nr 10?
- Nej nr 9 sa jag ju.
- Ja men det står nr 9 där (pekar på garaget där det mycket riktigt står 9) och N 10 på huset.
Janne var irriterad i tonen, typ så som när han försöker förklara något och jag vekrligen inte fattar.
Jag tittar på garaget och sen på huset.
- Alltså skojar du nu Janne? Det står 9 där och NIO med bokstäver på huset, inte N 10!
Hahaha. Där fick jag verkligen ett gott skratt. Det där hade jag aldrig i mitt liv kunnat tänka mig komma från Jannes mun. Det där kommer jag leva länge på, hahaha!
 
Hur som helst..
Nu ska jag dra mig till kojs och sova :)
 
Min lilla stjärna redo och förväntansfull för en tripp till medeltidsdagarna :)
 
Glada tjejer på väg på äventyr :)
 
Lycka när kusinerna har varsin pippiplånbok! :)
 
Köpte varsin klubba för sina egna pengar innan dom åkte hem :)
Ja ni ser, vilken toppendag kusinerna har haft! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0