Ombre/Blond

Nu var det ju inte alls så länge sen jag var hos min frisör Sara och piffa till kaluffsen.
Men....
Har börjat fundera på om jag ska ljusa upp mig till sommaren.
Att vara blond och somrig i håret till semestern, till bröllopet, ja till hela sommaren!
Vad tycker ni? Spelar nog egentligen ingen roll för gör som impulsen inom mig talar sen i alla fall så ;)
Hur som helst så ska jag i alla fall vänta tills vi varit utomlands så jag ljusar upp det en aning i solen.
Och till löning. Eventuellt till marslöning till och med. Beror på om råttutväxten blir allt för förfärlig...
 
Nog om ego.
Hade en förhållandevis lugn kväll på jobbet igår, trots att vi hade förväntat oss en tuff kväll.
Överfullt på akuten och Västerås hade överbeläggningar som heter duga..
Men det gick bra. Bra arbetskraft gör allt möjligt :)
 
Kom hem och Tyra hade vaknat precis innan jag kom hem.
När hon såg mig tog hon ut nappen och berättade att hon ramlade i skogen på dagis och slog i läppen.
Gick fram och tittade och en enorm fläskläpp infann sig på den lilla överläppen :(
Ser mycket bättre ut redan idag med lite svullnad och ett sår.
Oturstjejen :(
 
I morgon är dagis stängt och Tyra och jag planerar en dag hemma.
Behöver tvätta det sista så allt är klart inför resan.
Packa "apoteksväskan". Gå igenom checklistan och inhandla det som saknas.
På eftermiddagen får vi besök av Sandra och Siri. Oj vad Tyra längtar!
Varje gång hon hämtar eller lämnar mig på jobbet nämner hon Siri.
Det var nämligen där dom träffades och hade kryprace i korridorerna under vår julfika!
 
Tillbaka till mitt hår nu då..
Hinner ju som sagt fundera ett tag. Men blond är väl fint till sommaren va?
 
Ps. Saknar min Angelica Douhan så det gör ooooont!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0