Bra lördag!

Idag har det vart en sån där bra dag. En bra lördag.
Kl 10 stod Katja och Päivi på trappan och ville bli klippta och färgade.
Slängde i färgen på Päivi som fick sitta i medan Katjas hår fick sig en omgång.
Med saxen. Sen var det dags att sätta saxen även i Päivis kaluffs.
Jag blev nöjd. Dom också. Sa dom i alla fall.
 
Slängde på mig ett ansikte och sen styrde vi upp till Fjärilsgatan.
Det vankades kalas, 32 års kalas. Det bjöds på massa gott så man var ganska mätt och belåten när man åkte hemåt igen. Va kul att träffas. Vi har inte setts sen julafton.
Skärpning!
 
Väl hemma stod nästa två stjärnor på trappen.
Angelica och Maijala.
Janne åkte och tränade så jag hade hela eftermiddagen full med flams, skratt och skvaller med mina fina vänner.
Kvalite!
 
Nu tänkte vi försöka få Tyra att sova. Hon somnade dock på soffan lite sent på eftermiddagen.
Hon orkade inte med att lyssna på vårt kackel. Flera gånger vände hon sig till Angelica och Maijala och slängde med fingret och hyschade högt och irriterat åt dom.
Dom fatta inte att hon ville ha lugn och ro, hon tittade ju faktiskt på Barnen i Bullerbyn!
Så vi får väl se hur bra det går att söva henne nu.
Men vill inte hålla henne vaken på dagarna när hon inte är helt 100 än efter förkylningen. Då får hon faktiskt sova.
Det är nog mycket vila och sova som är hennes bästa medicin nu.
 
En fråga till er alla. Hur fikar ni?
Själv sitter jag gärna på en stol vid bordet, eller i soffan med kaffekoppen.
Känns rätt självklart. Fast inte för alla.
 
Nej. För dom här tokungarna fikar på golvet.
Helst i liggande position.
Man kanske skulle prova? Fikat kanske smakar godare? ;-)
 
Nu ska jag njuta av resten av lördagskvällen.
Jag och Mikael Persbrandt.
Och Janne sitter väl i ett hörn i soffan, han vill nog också se Hypnotisören.


Kommentarer
Tintin

Hej roligt att läsa om eran vardag ,snyggt upplägg !

Svar: Hej! Kul att du följer oss Tintin! :)
tyrasmama

2013-01-20 @ 07:06:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0