Söndag

En resumé av denna söndag.
Vi tog sovmorgon till ca 9.30. Hur underbart som helst.
Fast man känner alltid en strimma av stress. Det känns som om man gått miste så mycket av dagen.
 
Vi käkade lite frukost och körde Tyra till farmor och farfar i Kolsva.
Jag och Janne, vi åkte vidare till Västerås och Ikea.
 
Sänggavel, två sänglampor, en orkidé, fyra lådor till Tyras expedithylla samt en pall som hon kan stå på i badrummet var det som följde med hem.
Behöver jag säga att vi köpte ljus också? Eller förstår man det när någon besökt Ikea?
Vi köpte ljus. Doftljus!
 
På vägen hem hände det som inte fick hända då min urinblåsa var nära på att sprängas. BILKÖ!
Skjut mig, var första tanken. Men efter bara nån minut slog det oss att vi är ju inte så fasligt långt ifrån Halstahammaravfarten.
Efter att ha slängt några blickar på vägrenen svängde vi ut och blåste förbi alla stillastående bilarna och snart var vi ute på gamla vägen. 1-0 till oss!
 
Resten av eftermiddagen har vi fixat och donat hemma. Sänggaveln monterades och sattes på plats.
Åh så bra det blev, riktigt snyggt!
Jag rensade i Tyras lekrum.
1 påse kast. 1 påse skänka till Maijala. 1 påse spara tills Tyra får syskon.
 
Kvällsmat intogt. Nattning framför Karlsson på taket. Renbäddat i sängen. Slängt igång en tvättmaskin.
Ganska nöjd med söndagen också så nu ska jag plocka fram lite ost och kex och ladda inför en 6 dagars arbetsvecka.
 
Jag tillbringade som sagt gårdagkvällen med Mikael Persbrandt. Det måste ni också göra, rekommenderas starkt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0