Åsby minizoo

Imorse när vi vaknade ställde vi oss frågan vad vi ska hitta på idag.
Det var visserligen sol och fint, men inte så kul att sitta ute i solen en hel dag när vi inte kan åka iväg och bada och inte heller ha allt för mycket vattenlek här hemma pga Tyras brännskada..
Känns taskit mot henne för hon blir ju jättevarm av att springa omkring och leka i den här värmen.
Så vi bestämde oss för att ta en sväng till Västerås och handla upp mitt presentkort på elgiganten som jag fick av kära mamma!
På vägen till Västerås stannade vi till i Åsby och Tyra besökte för första gånger deras minizoo.
Efter en liten stunds tittande och matande av djuren åkte vi vidare.
 
På elgiganten gjordes första stoppet. Det jag skulle ha var en handdammsugare, vilket vi hittade.
Vi slog även till på en eltandborste som vi kan använda både jag och Janne.
Riktigt nöjda med våra köp där inne stannade bilen vid Erikslunds shoppingcenter där vi skulle in lite snabbt på Claesolssons.
Köpte oss högtalare som vi kan använda bluetooth och ha ute på altanen. Även det var ett riktigt kap och Tyra plockade på sig Nicke nyfiken filmen på väg till kassan som hon fick.
På vägen ut till bilen kom vi på att vi var hungirga och tog oss en hamburgare innan vi åkte till Maxi och handlade med oss lite nödvändigt.
Tyra fick välja några trosor där eftersom hon är så duktig och går och kissar på toaletten jämt nu för tiden :)
 
Sen fick det vara nog. Eller?
Nej, vi stannade faktiskt till på Åsby på hemvägen också och köpte med oss kött som vi har grillat nu ikväll.
Det blir absolut fler besök dit och det är snart! Vilken skillnad på kött alltså.
Jag är inte den som är kräsen och känner nån större skillnad på såna saker, men hallå det här smälte ju i munnen!
 
Lite bilder från dagens utflykt, i morgon väntar en förmiddag med fotografering i Munktorp.. Är ju faktiskt knappt nån omväg att åka från Munktorp till Åsby sen, hihi.
 
Förväntansfull tjej :)
 
Matar kaninerna :)
 
Min fina tjej :)
 
Även getterna ville ju ha mat :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0