Semester

Semester ja. Inte för mig som gått hemma och sjukskriven sen april men Janne hade sin första semesterdag idag!
Skönt att ha honom hemma nu i 4 veckor och har vi tur kommer lillprinsen under dessa 4 veckor så att han blir hemma 6 veckor i stället :)
Han får väldigt gärna komma nu, börjar bli riktigt jobbit nu, vissa dagar olidligt tycker jag.
 
Men ska inte klaga, det leder ju till nå underbart så nu får ni en uppdatering på vad vi haft för oss sen jag lämnade spår här senast.
Vi har ju haft väldigt tur med vädret, många riktigt fina dagar så vi har njutit en hel del ute i sol och med massa bad.
Tyvärr så hände det en liten olycka här förra måndagen.
Tyra lutade sig mot gräsklipparen och brände sig illa på benet. Så hon är omplåstrad och får inte bada.
Hon har fått sprungit lite i vattenspridaren förra veckan men även det förbjöds när vi va på en omläggning.
Men idag när vi var på vårdcentralen för omläggning så sa dom att hon kunde få springa lite i vattenspridaren, bara vi tvättar rent och lägger om det efteråt.
Stackars Tyra :( Inte lätt...
 
Helgen som varit har det varit full fart. Jag fyllde 25 i fredags och då hade jag fest för kompisarna.
Blev en riktigt trevlig och lyckad kväll.
Stod hela förmiddagen och gjorde grillspett, alldeles för många men hellre det än att nån stackare inte skulle bli mätt ;)
Det blev väldigt mycket skratt och prat, gamla minnen och kubb innan de sista gick runt 01.30 tiden.
Då var man trött men helt klart värt det för alla hade riktigt roligt!
Lördagen belv väl rätt lugn. Svärföräldrarna kom in och käkade rester på kvällen.
Igår söndag hade jag kalas för närmsta släkten.
Tyra hjälpte mig att baka och fixa på förmiddagen, hon tycker det är så kul att både hjälpa till med mat och baka :)
Det var en riktig kanonhelg med härligt umgänge, superbra presenter och mycket, kanske lite för mycket, gott att äta!
 
Nu är jag alltså 25 år.. Känns som när jag var 24. Och 23. Och 22...
 
Så, tillbaka till semesterns första dag då..
Vi tog en liten sovmorgon, steg inte upp förrän vid 9 tiden.
Frukost och sen slappa vi lite i soffan medan Tyra lekte.
Åkte sen alla tre och tvättade bilen. Eller pappan tvättade bilen och jag och Tyra plockade blommor.
Vi stannade till på Max och tog en glass så att Tyra fick hoppa i hoppborgen dom har där.
Efter lunch var det dags för omläggning av Tyras brännskada nere på vårdcentralen.
Efter det packade vi in oss och Tyras cykel i bilen och styrde mot Kolsva och svärföräldrarna.
Lite fika på altanen innan vi begav oss till en ny och superfin lekpark.
Tyra cyklade dit och hon är så duktig. Dock lite okoncentrerad och tittar gärna både bakåt och åt sidorna medan hon cyklar med full fart framåt :)
Efter lite lek åkte vi hem igen.
Fick besök av Kimmo, Lia och lilla Freja mot kvällen och vi beställde lite kebab.
Semesterns första dag var alltså jättebra! :)
 
Du&Jag ♥
 
Vårt besök på Max idag :)
 
Plocka blommor och tvätta bilen :)
 
Lekparkshäng i Kolsva :)
 
Lekparkshäng i Kolsva :)
 
Duktiga cykeltjejen :)
 
Lite bilder från min 25 årsfest också då:
 
 
 
 
 
 
 
Blir säkert inte så mycket uppdatering nu har jag en känsla av.. Men skriver så ofta jag har tid och har nåt att skriva om :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0