Sol&Bad

Efter ett par riktigt fruktansvärt jobbiga dagar med värme som inte jag och min kropp klarat av så bestämde vi oss för att ta oss iväg till någon badstrand idag.
Vi hängde på låset till Docmorris och fick hjälp att hitta bra och vattentäta grejer till Tyras ben. 
Hon har ju den vanliga omläggningen så la vi på kompresser över och vattentät tejp över, höll riktigt bra.
Hon är ju inte i och badar som en annan kanske är med hela kroppen.
Hon är ju bara i vattnet så det täcker en bit upp på benen.
Så efter Docmorris besöket åkte vi till Sandviksbadet där Angelica, Jonte och Carina var.
Hängde där några timmar och herregud vilken skillnad på värme det är.
Här hemma kan jag absolut inte sitta ute mer än en kort stund i taget.
Men nu var det ju skönt att sitta i solen. Okej, ännu skönare när den gick i moln men kände inte panik och fick andnindsbesvär av värmen idag. Phu!
 
Nån mer som var nöjd över Sandviksbesöket var ju så klart Tyra.
Äntligen fick hon bada!
Har tyckt så synd om henne som inte kunnat svalka av sig ordentligt.
Nu ska vi inte bada varje dag och vi måste ju se till att hålla det rent och snyggt, men att åka iväg nån gång så här bara och kanske inte en hel dag. 
Vi va borta ca 2,5 timma idag och det räckte ju gott och väl för att Tyra skulle vara nöjd :)
Jag med för den delen :)
 
När vi kom hem la jag mig.
Efter ett tag kom Angelica och tog med sig Tyra och cyklade till Jontes föräldrar och fikade.
Janne gick iväg och spelade tennis så jag vilade en stund innan jag tog tag i lite tvätt och matlagning.
När Janne kom hem åkte en lasagne in i ugnen och lagom tills den stod på bordet kom Angelica och Tyra.
Blev tvångsdusch av en övertrött Tyra som hållt igång hela dagen. Men den fick Angelica ta ;)
Nu sover hon och jag och Janne ska kolla nya Wallander.
De första två av de nya har varit helt värdelösa så förväntningarna är absolut inte höga!
 
Dagens badgäng :)
 
Så skönt för Tyra att få svalka av sig. Snygg pappa har hon också ;)
 
Den här damen vet både hur man njuter och posar ;) Hihi
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0