Måndag

Ännu en ny vecka har tagit fart.
Tyra är på dagis nu. Från och med den här veckan tycker jag att hon bara ska gå 15 timmar.
Jag hoppas att det funkar. Får hoppas att det kommer vara hyfsat väder, hon roar sig riktigt bra ute själv.
Längtar tills Janne har semester, men än är det 4 veckor kvar...
 
I fredags åkte vi ju på en liten minisemester till Värmland och Ekshärad.
Där tog min syssling Amanda studenten.
Vi åkte direkt till Hagfors och va rätt tidiga så vi satt i bilen och precis när vi tog ut vagnen och skulle börja gå så börjar det regna.
Mer och mer...
Jag och Janne gav varandra en blick och utan ett ord sagt stod vagnen i bakluckan igen och i bilen satt vi helt tysta och tittade på när himlen öppnade sig.
Vilket oväder det blev på bara några sekunder! Det bara öste ner, man hörde knappt vad vi sa till varandra för att regnet piskade så mot biltaket. Åskade och blixtrade i princip samtidigt.
Stackars studenterna som fick springa ut i detta oväder...
Vi åkte runt lite med bilen och försökte se alla och hittade sen en bra parkering vid lastbilarna som studenterna skulle åka med så där stod vi och tittade på alla när dom åkte.
Sen rattade vi vidare mot Ekshärad där det väntades god middag, presentöppning, trevligt sällskap och jordgubbstårta.
I lördags morse begav vi oss hemåt redan runt 10 tiden.
 
Höll på lite ute på tomten när vi kom hem och sen bjöd vi in oss på grillat i Kolsva.
Tyra bjöd in sig själv som nattgäst och fick sova kvar hos farmor och farfar.
Hon kom hem runt 15 tiden igår eftermiddag så vi hann städa hela huset, riktigt skönt!
Även slappa en stund i soffan och Janne åkte till gymmet innan Tyra var hemma.
 
I eftermiddag kommer faster Jessica och kusin Leija och en hund (?) hit.
Vet inte så mycket men fattade som att dom har hunden på prov? Ska bli kul att se vad det är för liten rackare och vad planerna för den ser ut att bli :)
Har mulnat på en del men planen är att tjejerna ska få bada och sen äter vi kvällsmat innan jag kör hem dom igen.
Va ett tag sen tjejerna lekte, blir ju aldig av bara.. :( Men nu är det sommar och snart semester så det får det bli ändring på!
 
Nu ska jag ta och lägga mig och vila efter att ha storhandlat och rensat och städat i skafferiet.
Tog på krafterna så en stund i soffan får det allt bli!
 
Mitt allt ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0