Måndag

Den här veckan börjar mindre bra. Dåligt väder och så har pappan lämnat mig och Tyra för ett par dagars utbildning i Göteborg :(
Tänkt om jag inte hade min lilla prinsessa hemma hos mig. Vi får det mysigt hon och jag men alltid är det mysigast när vi är fulltaliga häår hemma :)
 
Helgen.. Den bästa på länge!
Mickis och Johans bröllop, äntligen vad dagen kommen!
Lördag morgon runt 10 tiden var vi på plats hemma hos mamma.
Frisering, smink, lunch, fotografering och andra förberedelser höll på fram till 14 tiden.
Då blev Mickis hämtad för fotografering tillsammans med blivande maken.
Strax eter 15 tiden fanns vi brudtärnor och bestmans på plats i Köpings kyrka för att hälsa alla välkomna och dela ut program.
16.00 tågade vi in. Tyra tog täten med stora steg, följd av det vackraste brudparet jag sett, mig och Emelie som var tärnor och sist men inte minst de tre stiliga bestman.
Tyra var jätteduktig och gick in trots att det fanns ca 100 pers som stod och tittade på henne.
Hon gick fram och satte sig på stolen vi ställt längst fram. Hon satt still en stund men tröttnade, lämnade sina skor framför mig och Emelie och sprang iväg. Haha.
Men vad kunde man förvänta sig av en så framåt och nyfiken tjej som Tyra?! :)
 
Runt 17 tiden var vigseln över, riset kastat, foton tagna och alla började bege sig mot Kolsva herrgård där middag skulle hållas.
Brudparet med följe och föräldrar blev fotograferade en stund innan vi minglade lite och skålade för att sen sätta oss till bords och Tyra åkte då till sin farmor och farfar. 
Middagen gick väldigt fort och förutom god mat förgylldes tiden med massa fina tal och presentationer av både möhippa och svensexa.
Snart (runt 23 tiden) var det dags för den fina och väldigt goda tårtan som följdes av brudvals och när mina fötter inte kunde bli mer svullna och ryggen inte kunde kännas mer överkörd så tackade vi för oss vid midnatt och åkte hem och sov.
Frukost serverades till presentöppning kl 9.30n dagen efter.
 
Det här bröllopet blir svårslaget! Så himla fint och perfekt. Allt flöt på på bästa möjliga sätt och jag vill gärna göra om dagen en gång till för att den var så underbar!
Min syster var den vackraste brud jag någonsin sett. Johan är lyckligt lottad ;)
Tack för en fantastisk dag ♥
 
Och idag måndag då..
Dagis har varit stängt idag.
Jag hade tid hos barnmorskan kl 9.30 och Tyra följde med mig dit.
Allt såg fint ut!
Bltr: 120/60
Blodsocker: 5,4
Hb: 112 (kunde vara bättre och ska bli bättre)
Hjärtljud: 150-155
Magmått: 30 cm
Trodde Tyra skulle tycka det var roligt att lyssna på lillebror men hon tyckte det var roligare att fotografera mig och barnmorskan och att klättra upp i gynstolen och ligga där, haha. Vilken lite toka!!
Sen åkte vi hem och väntade på att Janne kom hem och åt lunch.
Sen hade vi lite mysstund innan vi skjutsade honom till tåget strax efter 14 tiden.
Sen åkte vi hem och va ute i typ 5 minuter innan åskan började och regnet öste ner!
Nu sover Tyra och jag tänkte kolla på en film innan också jag ska krypa ner.
Tyra får ta sin pappas plats i sängen så jag får gosa hela natten ändå :)
 
Orkar inte lägga upp så många bilder från bröllopet när över 80 av dom redan finns på facebook ;)
Men bjuder på några stycken :)
 
Sötaste lilla brudnäbb jag sett!
 
Jag.
 
Min fina syster!
 
Vackra brudparet!
 
Allihop :)
 
Tyra - runaway bride! Haha
 
Jag och mannen i mitt liv :)
 
Blev ju ett par bilder och jag vill bara visa fler, men tror de allra flesta av er läsare har mig på facebook och har sett alla bilder jag lagt upp där :)
 
Ehhhh, ja det är min dotter Tyra!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0