Mittwoch

Regn mer eller mindre hela dagen. Fast kan vara mysigt med såna dagar också.
Och det behövs ju faktiskt lite regn ibland med.
Det har varit en bra dag i alla fall! :)
 
Sen sist... Vi har åkt på löss. Ja jag vet, Igen! Tredje gången nu!
Så jag ringde till dagis och sa att nu tar Tyra sommarlov.
Det verkar inte försvinna. Det är inte bara Tyra som fått tillbaka det flera gånger, det var tydligen flera.
Men nu har halva denna vecka gått och endast resten av veckan och två till återstår tills Janne går på semester.
Det ska vi nog klara, min trotsiga snart 3 åriga bestämda dam och jag.
Hon är ju en ängel, egentligen! Och 3 års trotsen försvinner ju, eller? ;)
Vi har våra utbrott på varandra både jag och Tyra. Hon tycker nog att jag är minst lika jobbig som jag tycker att hon är när hon sätter en viss sida till!
Men visst fasen är hon väl det finaste, underbaraste och härligaste jag har!!!
Som idag när vi åt kvällsmat var jag ju bara tvungen att brista ut i skratt efter ett tag. Så här lät det då;
- Vad är det för mos då?
- Vanligt potatismos.
- Aha... Vad är det för köttbullar då?
- Vanliga köttbullar.
- Aha... Vart är farfar då?
- Han och pappa är ju på baksidan och jobbar.
- Aha... Ska inte farfar äta?
- Farfar äter hemma med farmor sen.
- Aha... Vart är farmor då?
- Hemma.
- Aha... Varför då?
- Ja men för hon är hemma.
- Aha... Vad gör hon hemma då?
- Det vet jag inte.
- Varför då?
- För jag har inte frågat.
- Nehe... Vad är det för ketchup då?
- Men.... Det är vanlig tomatketchup!
- Aha... Vart är Angelica då?
- Hon är hemma hos Carina och Timo.
- Aha... Vart är Carina och Timo då?
 
Vill hon verkligen veta allt det där eller vet hon att hon driver mig till vansinne med samma frågor om allt?! Haha.
Idag var hon i alla fall på dagis ca 1 timma.
Det var avslutning för Tyra och två till som ska upp på stora avdelningen efter sommaren.
Va lite blandade känslor när jag packade ihop hennes grejer på sin hylla..
Vi är ju SÅ nöjda med det här året som Tyra har gått där.
Ja men allt har ju varit helt perfekt. Dom ställer upp fort och bra om det har krisat sig hemifrån.
Tyra har utvecklats och trivs verkligen SÅ himla bra!
Det känns så tryggt och bra att lämna henne där. 
Självklart kommer det ju kännas lika tryggt när hon går över till stora men... 
Men då blir hon ju stor, på riktigt! 
Stor tjej... 
Dom har ju mycket med varandra att göra, lilla och stora avdelningen. 
Det är ett litet privat dagis och alla tycks leka lika bra med varandra, stora som små! 
Det känns kul att även lillebror kommer gå där och vi har flera år framför oss med fortsatt bra samarbete :) 
Tyra hade köpt varsin skyddsängel till sina fröknar. Det finns en ängel som heter just skyddsängeln Tyra och som Tyra själv har. Så den blev det i olika färger och dom blev så glada när dom fick dom :) 
 
Nog om det nu...
När jag lämnat Tyra idag åkte jag upp till Angelica för lite morgonkaffe innan vi åkte och köpte nya möbler till soldäcket som Janne och svärfar håller på att bygga ihop med altanen.
Blev en konstrottinggrupp som vi spanat på och även Tyra fick en fin fåtölj som hon kan relaxa i :)
Sen åkte vi och hämtade Tyra som blev så glad över att det var Angelica som kom in på dagis :)
Snart var det dags för lunch och alla var vi sugna på olika saker, så klart!
Tyra ville ha en gorbys som vi tog med oss på vår hämtamatturné.
Första stoppet gjordes på Stenugnsbageriet där Angelica kilade in och köpte en sallad.
Nästa stop gjordes på MrWok där jag blandade ihop tre olika smarriga wokar.
Vidare hem till Angelica där vi moffade i oss maten och alla blev nöjda och glada! :)
 
På eftermiddagen kom svärfar, Jessica, Micke och Leija med mer virke till altanen och så åkte dom och hämtade möblerna jag hade köpt. Tack så mycket för hjälpen :)
De var lagom klara med avlastningen av allt när Janne kom hem från jobbet, vilket han nog skattade sig lycklig över ;)
Janne och svärfar höll på ett tag på baksidan och Tyra sprang omkring med en mask i sin skottkärra medan jag fixade kvällsmat.
Vid halv åtta gav dom sig lagom tills Tyra somnat och sen har vi myst i soffan resten av kvällen.
 
I morgon kommer äntligen mamma/mormor hem från semester så jag och Tyra hänger nog där på förmiddagen och kvällen bjuder på tjejkväll med Angelica och Tyra medan pappan i huset är på AW hos en jobbarkompis.
 
 Våra nya utemöbler till soldäcket :)
 
Och Tyra gillade sin nya fåtölj som kommer passa bra ihop med övriga soffgruppen :)
 
Så härlig bild på världens bästa dotter och världens bästa vän!
Bilden är tagen under förberedelserna av Mickis och Johans bröllop av Henrik Mill.
Fler bilder från den stora dagen hittar ni här :)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0