TGIF

Ja nu är det riktigt skönt att det är fredag och vi är fulltaliga om dagarna här hemma.
Tyras alla utbrott denna vecka.. Så många gånger vi varit osams och så dåligt samvete jag får varje kväll.
Nu får även Janne ta del av dessa härliga humörsvängningar ;)
 
Det har varit en bra fredag.
Vi blev hämtade av mormor i morse strax före kl 10. Vi åkte till Västerås och mötte upp moster Mickis för att kolla in cityfestivalen.
Jag har aldrig varit på den tidigare men den kommer absolut att besökas nästa år igen.
Himla bra anpassat för barn! Tyra var ju överlycklig hela tiden.
Vi var där lite innan allt för barnen började så då fick hon leka i en lekpark med mormor och moster medan mamman hittade en bänk under ett träd i skuggan.
Så där satt jag och spanade på när dom andra flåsade i solen med att springa efter yrvädret ;)
Kl 12 började allsång och då var både Pippi Långstrump, Emil i lönneberga, Björnen sover och en apa där.
Tyra var med och dansade och sjöng.
Hon var även först på plats att för första gången få en ansiktsmålning.
Jag satt en bit bort så såg inte så mycket men Tyra valde att bli tiger, men tröttnade ungefär efter halva målningen och då var det kört, hehe
Så efter lek, ansiktsmålning och allsång tog vi en sväng på tivolit så Tyra fick åka karusell innan vi tog oss en hamburgare, köpte en stor Hello Kittyballong och åkte hemåt igen.
En riktigt lyckad utflykt med andra ord!
 
När vi kom hem kom Tyras farfar och började greja med altanen. Strax därpå kom även pappan hem och dom håller fortfarande på där ute.
Tyra ligger och sover bredvid mig i soffan så ska lägga henne i sängen och sen gå ut och kolla hur det går för killarna.
 
Helgen går väl i lugnt tempo. Vet inte vad det ska bli för väder men hoppas det går att hålla på ute med altanen och gärna lite sol och bad på det också :)
 
Lite bilder från idag:
I en rolig lekpark :)
 
Ansiktsmålning :)
 
Min lilla halvfärdiga tiger ;)
 
Allsång :)
 
Karusellåk :)
 
Tigermat ;)
 
Ja, ni ser rätt. Tyra lyckades igår få tag på en sax och satte den i håret! Längst fram i luggen har hon nu en snygg(?) liten tuppkam! Kunde ha vart värre och hon kunde ju faktiskt ha skadat sig, men fasen vad ledsen jag blev över att hon klippt sig själv :(
 
Det är jätteträligt att ha så ont i ryggen och nu när jag börjat få så ont i magen när jag anstränger mig för mycket (och då kan jag inte påstå att jag anstränger mig särskilt mycket), men det här ser väl ändå rätt okej ut va? Rättvis fördelning! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0