Fredag

Anledningen till de lite tråkiga blogginläggen senaste tiden är att datorn står avstängd.
I princip hela tiden. Och jag gillar inte riktigt bloggappen på telefonen.
Vilket leder till dessa korta och inte allt för roliga inläggen.
Men idag har jag startat igång datorn. Idag är en sån här dag som började med mycket.
Har fått mycket gjort och klockan är bara lite efter 9.
 
7.30 i morse stod det två rörmokare på trappan som skulle kika på vårt avlopp i badrummet.
Var som tur var en enkel åtgärd.
Spolades rent och nu rinner det på som det ska och Tyra kan återigen få bada och inte tvångsduschas!
 
Hade ärenden hos både försäkringskassan och CSN.
Båda lösta och fixade nu.
Tyra sov och vaknade strax efter jag avslutat sista samtalet så jag fick göra allt i fred också!
 
Nu sitter vi båda färdiga i soffan. Tyra spelar spel och jag slökollar på skit som våra bästa år och kollar runt lite här.
Dagis och kvällsjobb väntar idag följt av en ledig helg, men ack så uppbokad!
 
I morgon är vi bjudna på ett dop och en namncermoni med lite fest mot kvällen.
Vi valde att gå på dopet i Dingtuna där Jannes kusinbarn ska döpas. Efter det åker vi in till Västerås och lämnar Tyra hos moster och morbror Johan där hon ska tillbringa natten.
Vidare mot stan och hem till Kimmo, Lia och Freja, som vi missat namncermonin för så vi får ta igen det på kvällen.
Blir nog jättetrevligt!
 
Söndag har jag en träff med Maijala inbokad och jag tänkte även hinna med att tvätta och rensa lite på vinden och i groventrén där det ständigt råder bombnedslag. Måste få ordning på det nu!
 
Igår hade vi en trevlig kväll. Sami, Pernilla och Levina kom över.
Färgade och klippte Pernilla som ska stå längst fram i kyrkan på lördag och döpa Levina i morgon och se snygg ut :) Vi hämtade mat från Chili nam nam, succé som vanligt och en stor matlåda över till kvällen.
Dom åkte inte förrän framåt 20. Blev några timmars trevligt umgänge :)
 
 
Nog känns det att det växer allt, ojojoj :) Har även känt ett fleratal tillfällen den lilla "fladdrande fisken" :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0