1 maj

Årets kanske bästa månad är nu kommen.
Det är nu allt händer. Det blir grönare, varmare och humöret bara är på topp. Oftast i alla fall.
 
Denna månad firades in här hos oss i goda vänners sällskap.
Vi grillade, pratade, skrattade, åt och drack gott. Barnen hade roligt och lekte bra hela kvällen.
Blev inte så sent och kvällen var väldigt trevlig.
 
Idag tog vi sovmorgon till 9 tiden och dryga timman senare kom svärföräldrarna in och arbetet med tvättstugan sattes igång.
Idag har dom kaklat färdigt och i morgon ska det fogas.
Jag hoppas att det kan vara färdigt efter helgen med allt. Har fått tvättat på två olika håll senaste veckan..
Men det ser ut att bli bra där inne. Skönt med nytt och fräscht när vi ska ha skötbordet där inne.
 
Jag har inte gjort många knop idag. Har sovit jättedåligt pga värk och benen som jag tyckt varit mycket bättre sen i lördags kändes riktigt dåliga idag.
Hade svårt att ta på mig byxorna, torka benen efter en dusch och såna saker. Och så tycker jag inte det varit på ett tag nu!
Och nej jag har inte varit i farten allt för mycket. Jag och Janne hjälptes åt i förrgår och förberedde det mesta inför gårdagen. Och igår fick jag jättemycket hjälp, eller dom gjorde typ allt åt mig vad gällde plocka undan och in i disken, torka undan och ja, sånt som värdinnan annars ska stå för ;)
Så jättetack för all hjälp!
Alltså, även fast jag satt mycket under kvällen så var det lika illa som om jag skulle ha hjälpt till mer under kvällen.
Spelar liksom inte så stor roll vad eller hur jag gör, blir lika illa i alla fall tyvärr..
 
Ringde för tredje gången till slottspraktiken i måndags och frågade om dom verkligen inte fått nåt återbud och tryckte på att jag vill verkligen komma ganska snart och kan komma när som helst.
Men nej, dom ringer så fort dom får återbud. Hoppas verkligen dom gör det också!
 
Nu blev det en del klagande i alla fall. Sorry!
 
Men Tyra har haft det bra med farmor idag. Dom har fixat lite i trädgården, gått till affären, åkt och hälsat på Leija och lite sånt. Så hon har varit bra sysselsatt och jag har kunnat vilat en hel del.
 
Min lilla ängel plockade vitsippor åt mig ♥
 
Tyra, Leija och Sixten på Valborgsmässoafton :)
 
Kimmo och Lia och Freja, Jessica och Micke, Fridha och Henke, Jonny och Tanja och Ludde
Det var våra fina gäster :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0