Long time no see

Oj, nu har jag verkligen lyst med min frånvaro här. Saknat mig? ;)
Idag är det i alla fall måndag och ny dag.
Janne och Tyra är lite risiga så vi är hemma alla tre idag.
Blir en riktig slappardag här hemma.
 
Förra veckan var jag gräsänka onsdag till fredag.
Jag och Tyra var för första gången själva hemma och sov själva.
Va lite nervöst både för att sova själva och för hur det skulle gå att vara själv med Tyra pga ryggen.
Mm, började ju bra första natten med att Tyra vaknar och spyr flera gånger. Vilken panik. Visste inte vart jag skulle börja! Men det löste sig ju det också.
Så då blev det inget dagis på torsdagen. Tyra var helt som vanligt redan på morgonen igen. Åt välling, glass, vindruvor. Ja, hon va helt som vanligt. Hade hoppats på att hon skulle vara lite tröttare och sova lite mer än vad hon gjorde, men det gick faktiskt bra i alla fall.
Vi kollade mycket på film och på kvällen kom mormor över.
Även fredagen fick hon vara hemma från dagis.
Mormor tog semester och kom hit redan för 7 på morgonen då jag hade tid hos sjukgymnasten 7.15.
Fick akupunktur vilket jag ska få i morgon också. Jag hoppas det känns bättre annars vet jag inte vad vi ska hitta på att försöka med...
Köpte med frukost hem efter akupunkturen sen gjorde vi oss klara och åkte ner på stan.
Köpingsfesten invarderade stan i helgen så vi strosade lite på stan och på tivolit.
Tyra tyckte det var roligare att åka karusell den här gången, skrattade och vinkade.
Förra gången var hon mest förvånad tror jag :)
 
Efter en förmiddag på stan och tivolit kändes det som om jag skulle gå av på mitten. Så Tyra följde med mormor hem medan jag åkte hem och la mig ett par timmar.
På kvällen kom pappan äntligen hem :)
 
I lördags hade vi grillkväll här. Mina kusiner Karin med familj och Johanna kom över, även Angelica och Jonte.
Var himla fint väder och det var så skönt att sitta ute!
Det var en riktigt trevlig kväll som tog slut runt 22 tiden då vi stupade i säng alla tre.
 
Igår hade jag bjudit över mamma och syrran på morsdag fika på förmiddagen.
Jag och Tyra bakade en tårta på morgonkvisten, mums!
Va varmt och skönt även den dagen så vi satt ute och fika.
Tyra hade köpt Mari Ljungstedts nya bok till mig, helt perfekt för den tänkte jag köpa för några veckor sen men av nån anledning så gjorde jag inte det.

På eftermiddagen bjöds det på grillat hos svärföräldrarna i Kolsva.
Mätta och belåtna åkte vi hem och tog kväll :)

Tänkt vilken tur jag har som har de här två underbara stjärnorna i mitt liv :)
 
Lilla hjärtat åker karusell :)
 
Inte ofta jag drar på mig smink nu när jag bara går hemma, men i lördags va det dags så får väl passa på att bjuda på en egobild ;)
 
Senare idag ska jag till Sara och fixa håret, ska bli sååå skönt!! :)


Kommentarer
Anonym

Vilken fin bild på dig Sandra

2013-05-27 @ 19:24:09
lia

// lia

2013-05-27 @ 19:24:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0