Torsdag

 Oj, vilken varm och fin dag! Att det blåst har absolut inte gjort något i denna värme! :)
Efter en riktigt kass natt var jag tvungen att gå upp i tid då jag hade mitt efterlängtade besök hos sjukgymnasten.
Orken till att göra mig i ordning spciellt mycket var helt borta, mjukisar och uppsatt hår it was!
Jessica kom förbi och hämtade lite grejer vi lånat av dom, tog en morgonkaffe ute på altanen innan det var dags att åka till Slottspraktiken.
Fyllde i nåt formulär som han skulle ha och väntade tills klockan skulle bli 10.
10.15 ropade han upp mig och bad om ursäkt för att jag fick vänta. Log lite och sa att jag har ju bara väntat en månad på den här dagen så en kvart mer eller mindre gjorde ju inte så mycket.
 
Vi satt och pratade en liten stund om mina besvär och vad jag har för hjälpmedel.
Han tyckte inte att vi skulle behandla med akupunktur då det inte hjälpt när jag fått den behandlingen hos barnmorskan, samt att han ville testa att stabilisera bäckenet med tejp.
Detta hade gett god effekt på två stycken som haft samma besvär som mig med foglossning.
Jag är öppen för allt som kan lindra mina besvär så varför inte?
Sen när han frågade vilken färg jag gillade mest, blå, rosa eller svart började jag fundera..
Haha. Men tydligen hade det inverkan på det hela sa han, fast att det var samma tejp.
Jaja, jag tog rosa i alla fall ;)
Det här ska alltså, om det hjälper, ge god effekt de första 3-5 dagarna och sen måste man tejpa om.
Vi får hålla tummarna att det faktiskt hjälper.
Tyckte ett tag på eftermiddagen att det inte strålade ut i benet på samma sätt men sen mot kvällen tycker jag att det känns sämre igen så vet inte...
Ska tillbaka på tisdag igen och jag hoppas jag kan glädja honom med att han utfört ett mirakel på mig :) Hehe.
 
Därefter åkte jag hem igen och satte mig på altanen en stund.
Varmt blev det så fick bli en dusch innan det var dags att åka mot dagis och möta upp Janne.
Det är förskolans dag idag så det bjöds på fika och utställning på dagis.
Fick se fina tagetes som Tyra sått, fina teckningar hon målat och sen sjöng hon med en marackas som hon gjort :) Kul att se vad de pysslar med på dagis!
 
Hem och tog det lugnt innan det var dags för kvällsmat.
Vid 18 tiden åkte jag och träffade min kollega Joanna för en kvällsfika. Så trevligt att ses :)
Man blir så isolerad här hemma, kan gå flera dagar innan jag träffar nån annan än Tyra och Janne.
 
Nu sitter jag och kollar på Göta kanal medan jag surfar runt lite här. Roligare än så blir det inte ;)
 
Lär ju inte sola ryggen så mycket i alla fall... ;)
 
Fika på dagis, lilla trollungen :)
 
Avslutade dagen med en lyxshake i solen med Joanna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0