Gammal vänskap rostar aldrig

Onsdag betyder dagis för Tyra. 
Hon går 15 timmar/vecka som vi fördelar mellan 9-14 måndag, onsdag och torsdag. 
Tyckte det va en lagom fördelning av dessa timmar. 
Så idag lämnade jag och Winston Tyra kl 9 och styrde vidare mot Västerås och min vän Jessica. 

Jessica är en vän sen 10 år tillbaka. 
Vi umgås intensivt i perioder och sen kam det gå flera veckor, månader och till och med, fy skam på de, år! innan vi ses. 
Nu har det vart en sån period. Vi sågs senast förra onsdagen men innan de va sista fikadejten förra hösten! 
Men både förra veckan när vi sågs och idag, känns det som om vi faktiskt ses varje vecka och umgås. 
Det känns kul med såna vänner, då vet man att det är riktig vänskap! 

Vi började med en kaffe när vi kom hem till henne. 
Winston va vaken nästan hela Västeråsvisiten. 
Jessica har alltid haft öga för inredning och som vanligt bodde hon och sambon jättefint, mitt i centrum! 
Vi tog en härlig promenad till Subway och köpte med oss varsin macka som vi åt hemma hos henne. 
Avslutade med kaffe till subways goda kaka innan jag och Winston for hemåt igen. 
Tiden gick alldeles för fort, hoppas vi ses snart igen! 


När vi hämtat Tyra från dagis åkte vi till Tyras gammelfarfar som fyller 80 år idag! 
Tyra hade köpt med sig blommor och en chokladask. 
Så glad han blev och på lördag ska det kalasas ännu mer för gamla gubben :) 



Snart kommer Janne hem från jobbet. 
Har lovat Tyra att hon får dölja med mig och handla så det ska vi göra innan kvällen tar fart på Koltrastvägen. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0